Iluartiklid
Taimsete tüvirakkude kasutamine kosmeetikatoodetes
Vetikad kosmeetikas
Glükoolkoorimine
Keemiline koorimine
Öökosmeetika
Keemilise koorimise näidustused
Massaazi toime
Kuidas hooldada ülitundlikku nahka
Nahatüübid
Plastilise kirurgia alternatiivid
Mehe kehahoolduse kogemus
Pigmentlaikude hooldus
Ülevaade Lposoomidest Lipoceuticalides
Kontakt
ESINDAJAD EESTIS
Öökosmeetika

Öeldakse, et uni on looduse iluhooldus.  Mis juhtub aga siis, kui kokku saavad väärtuslik uni ja ilumaailm?

 

Väärtuslik uni

Uneajal taastub nahk kõige aktiivsemalt päevakatsumustest. Ilusalongides ja kauplustes on müügil mitmeid tooteid, mille nimetus kutsub neid kasutama öösel. Öökosmeetika aitab nahka kaunimaks muuta, kuid väärtuslikku und see siiski ei asenda. Kahekesi koos nad aga täiendavad teineteist.


Miks inimene vajab täisväärtuslikku und? Uni uuendab ja soodustab keha taastumist ning aitab organismil energiat säilitada. Öösel, mil kahjustunud rakud taastuvad, on nahas ainevahetuse intensiivsus maksimaalne, naharakkude paljunemine on suurenenud 200-300 protsenti. Ärkvel olles rakud sel viisil ei paljune, sest energiat kulub muuks. Nii et eksite, kui mõtlete ah, küll ma päeval magan.


Mis toimub organismis öösel?

Kella 23-04 on iluune aeg. Sel ajal uuenevad võrreldes päevaga kaheksa korda kiiremini.

Kella 04-05 ajal aktiveerub organismis vabade radikaalide vastane võitlus.

Kella 05-06 ajal hakkab organism ärkama, vererõhk, kehatemperatuur ja adrenaliin tõusevad, naha uuenemine aeglustub.


Ööhooldus on tõhusam

Seega, oled teinud oma naha ja keha jaoks esimese suure teene, kui puhkad korralikult ja õigel ajal. Lisaks sellele võid anda oma nahale uinudes vajalikku toitu. "Öösel kella 1-3 vahel toimub rakkude jagunemine, nahk uueneb ja organism puhkab ning kreemis olevatest toimeainetest on rohkem kasu," ütleb kosmeetik-koolitaja Külliki Piatecki. Päeval on nahk kaitseasendis, ta püüab end hoida UV-kiirguse, külma, tuule, keskkonna saastatuse eest, seetõttu ei saa nahk nii hästi vastu võtta päevakreemide häid toimeaineid. 


Öösel, kui naha uuenemisprotsess on haripunktis, on nahk hooldusele vastuvõtlikum ja rakud saavad kosmeetikumidest paremini aktiivaineid ja vitamiine kätte. Öökreemi on soovitav hakata kasutama selles eas, kui alustatakse meikimist. Et nahk oleks vastupanuvõimelisem, võiks meie kliimas hakata öökreemi kasutama 20. eluaastates. "Nahk tuleb teha  öösel selliseks, et ta suudaks ennast päeval kaitsta," annab Külliki Piatecki nõu.


Õiged valikud 

Öötooted erinevad päevakosmeetikast peamiselt oma tugevama toime poolest, need sisaldavad rohkem lipiide (rasvu), aktiivained ja vitamiine. Öökreemid ei sisalda UV-faktorit. Rangelt öö- ja päevakosmeetikat eristada ei saa, sõnab Külliki Piatecki. Kvaliteetset kreemi sobib nii ööseks kui päevaks peale panna, spetsiaalsest öötoodet polegi alati tarvis. Öökreemideks tuleb valida tooted, mis nahka maksimaalselt hooldavad - vastavalt vajadusele kas niisutavad, toidavad, varustavad vitamiinidega, pinguldavad  või uuendavad. Päevakreemid säilitavad ja kaitsevad nahka.


Pikema toimega tooted on depookreemid, mis mõjuvad 12-24 tundi. Samas võib tihedama koostisega öökreemi edukalt ka päeval kasutada, kui on tarvis tõhusamat kaitset näiteks külma ja tuule vastu. Osad öökreemid imenduvad kohe nahka, teised sisaldavad mikrokapsleid, mis tekitavad nahale kiletaolise kaitsekihi, see takistab toimeainete aurustumist nahast ning pikendab nende toimet.  


Öökreem tuleks nahale kanda pool tundi enne magamaminekut, mille möödudes hakkab nahk kreemi omastama. Enne kreemi kasutamist tuleb nahalt esmalt korralikult eemaldada meik ja päeval kogunenud mustus. Selleks peaks valima nahatüübile ja meigitoodete eemaldamiseks sobiva näopiima, vahu või geeli, seejärel anda lõplik lihv näoveega. Hommikul tuleb nahalt eemalda näoveega sekreedid.


Aita kaasa

Näo välimust ei mõjuta ainuüksi une kestus, nahka võib kahjustada ka vale magamisasend. Igaühel on välja kujunenud oma lemmikasend, see tähendab aga seda, et ühel näopoolel on suurem surve. "Kõhuli magades rullib inimene ise näole kortsud sisse," lausub Külliki Piatecki. Kuigi otsmikul ja põskedel tekkinud kortse ise ei märka, on võimalik suurenduklaasi abil öelda, millisel küljel inimene magab. Kortsude vältimiseks võib proovida mõnes teises asendis magama jääda või harjutada end korrapäraselt öösel külge keerama. Ka selili magamine säästab näonahka.